Bestyrelsesmøde 11. juni 2018

Skolebestyrelsesmøde 11. juni 2018

Til stede: Karin, Jeanette, Lene, Jaqueline, Allan, Trine, Maria, Ole, Christina, Anders, Jakob, Mette,  Johannes, Joakim

Fraværende: Tonny

1.Godkendelse af referat og dagsorden
Referat er godkendt og lagt på hjemmesiden og FB. Dagsorden er godkendt.

2. Adventuredag d. 16 Juni v/Johannes
Der vil være flere poster fordelt ved Røsnæs skole og ved Nyby havn. Heriblandt vil der være en post med kajak, bueskydning, klatring, Fdf’erne mv. Der er 22 tilmeldte samt flere der venter med at melde tilbage i løbet af ugen. Derfor kan det stadig nås at tilmelde sig. Sidste frist er Torsdag d. 14 Juni. Jaqueline laver et opslag til deling på FB

3. Åbent hus v/ Karin
Det gik rigtig fint til sommerfesten, hvor der var flere, der blev vist rundt på skolen. Det kom både forældre til børn, der allerede er skrevet op til friskolen og forældre, der overvejer at skrive deres barn/børn op.   På adventure dagen d. 16 Juni vil der igen være åbent hus fra kl. 10-12. Her er der mulighed for rundvisning på skolen af Jakob Søborg, skoleleder på Friskolen på Røsnæs.

4. Personale herunder kommunikation på FB og hjemmeside v/ Jakob
Alt personale er nu ansat. De havde møde Mandag d. 4 juni. Jakob fortæller, at det er en gruppe med en rigtig god fordeling af kompetencer, som allerede har en fin kemi sammen. Line Kongsted kommer i uge 34 og tager billeder af al personale.

Der vil snarest komme et opslag  på FB samt hjemmesiden mv., hvor der vil være en præsentation af al personalet.

5. Forretningsorden v/Ole
Ole har lavet et oplæg til en forretningsordenen. Karin og Ole kigger nærmere på den og sender den ud til alle bestyrelsesmedlemmer. Den kommer på dagsorden på næste bestyrelsesmøde. Alle læser den igennem indtil næste møde og er forberedte.

6. Lokaler v Allan og Anders
Allan er på sagen ift lokaler og bygninger. Umiddelbart behøver vi ikke ekstra lokaler i det første skoleår.

7.Projektplan v Lene og Jaqueline
Jakob arbejder på, hvad vi mangler inden sommerferien – dette opdateres i projektplanen. Der er 2 store opgaver foran os:
– At gøre alle lokaler klar til brug efter sommerferien.
– At gøre biblioteket klar til opstart

8.Tøj v/ Maria og Jeanette
Maria arbejder videre med bestilling af 3 klassesæt med sportstrøjer til friskolen. Dernæst undersøger hun priser mv. på individuelle trøjer. l

9. Markedsføring v/ Lene og Jaqueline
På nuværende tidspunkt har vi følgende projekter: Adventure dagen Præsentation af personalet Åbent hus på adventure dagen Nyhedsbrev, som vil blive sendt ud snarest

10. Støtteforeningen herunder status og udekøkken, plan for klargøring af skolen, materialer, organisering af ressourcer v/ Joakim Det væsentlige for støtteforeningen lige nu er at få opbygget en “bank” med ressourcer fra forældre, bedsteforældre og andre medlemmer af støtteforeningen. Der skal samtidig laves en plan over vedligeholdelse. Jakob er ved at lægge nogle arbejdsdage ind inden sommerferien og efter skolestart.

Støtteforeningen er i gang med at søge om fondsmidler til udekøkken. Dernæst mangler vi naturfags materialer, som vi skal have lavet et overblik over. Novo har en fond (Novo Nordisk fonden), hvor vi kan søge midler til fx naturvidenskabelige ting. Jeppe og stig fra støtteforeningen står for fonds søgningen.

Der er kommet et tilbud til forslag til en anden form for opvarmning af skolen, som støtteforeningen arbejder videre med.

11. Lejrskolen v/ Jacob
Jakob er ved at arbejde på planlægningen og temaet til lejrskolen i september 2018

12. Diverse orientering herunder it, svømning, og musik v/ Jakob
Hjemmesiden er under udarbejdelse, så den bliver fuldstændig opdateret med alle informationer.

Musikundervisningen vil blive i form af temadage, emneuger, hvor der er mulighed for at fordybe sig i musikken. Dette er ikke endeligt planlagt.

Svømningen er stadig under udarbejdelse, ift hvordan vi vil få det til at forløbe. Tankerne er, at vi til at starte med vil blive i form af temadage, hvor vi både kan benytte vandet ved fx Nyby havn og svømmehallen.

13. Budget v/ Jakob
Jakob gennemgår det budget, han har beregnet på nuværende tidspunkt.

14. 1. skoledag v/ Karin
Vi drøfter, hvordan første skoledag skal forløbe. Det skal være en fest. Vi laver et udvalg, der står for planlægningen af første skoledag.

15. Evt.
Bestyrelsesmøderne bliver efter sommerferien lagt af jakob, så han kan planlægge dem ift lærernes arbejdstid.

Inden for nærmere fremtid, vil der komme et nyhedsbrev vedr. status

Kommende mødedatoer: D. 25 juni 17-21