Bestyrelsesmøde 22. februar 2018

Referat bestyrelsesmøde Friskolen på Røsnæs 22/2 2018

Til stede: Karin, Mette, Christina, Ole, Jacob, Jaqueline, Tonny, Allan, Lene, Trine, Maria Fraværende: Morten

Jacob, som er Friskolens nye skoleleder, præsentere sig selv for bestyrelsen. Derefter præsenterer hvert medlem af bestyrelsen sig.

1.Godkendelse af referat og dagsorden
De godkendes.

2. Status ansættelser og kontrakter v/Lene
Vi har ansat endnu en lærer. Vi har kontakt med endnu 2 lærere. Jacob snakker med dem om det videre forløb. Derudover har vi ansat følgende personale fra nuværende Røsnæs skole:

2 lærere, 1 fra indskoling og 1 fra mellemtrin.
1 Børnehaveklasselærer
2 pædagoger fra Røsnæs skoles SFO
1 sekretær.

3. Kompetenceoversigt v/ Jaqueline
Jaqueline præsenterer de lærerer, der er ansat.  De har alle ytret ønske om, hvilket områder/kompetencer, de vil arbejde indenfor.

4. Status bygninger v/Karin
D. 8 feb. 2018  var Lene, Tonny og Karin ude og snakke med Bettina Buch Larsen, hvor de talte om forhandlingerne vedr. køb af Røsnæs skole.

5. Status vedligeholdelse v/Karin
Joakim, Morten og Jaqueline har været en tur rundt på skolen og gennemgå alle lokaler mv mhp, hvor meget der skal istandsættes. I hovedbygningen vil der være 4 klasseværelse, 0 klasse, SFO og musiklokale. Derudover skal der etableres en pavillon, der skal kunne rumme 3 klasser i arealet udenfor.

6. Kurser v/Mette
Friskoleforeningen anbefaler ikke som sådan nogle kurser til bestyrelsen. De synes dog, det er vigtigt, at skoleleder og evt sekretær kommer på dette kursus – “skoleårets planlægningen 18/19” i april 2018. Der vil være en introduktion i friskoleforeningens egne værktøjer mhp at starte egen friskole op på forskellige workshops. Derudover anbefaler de et kursus i “administration” i august 2018. Vi har ligeledes en samarbejdspartner i Nr. Asmindrup skole, hvor skolelederen vil være behjælpelig.

7. SFO skriv v/ Maria
Maria har lavet et lille skriv omkring SFO’en på Friskolen på Røsnæs. Christina tager kontakt til SFO’en, som skal tage nogle billeder, som kan lægges op på hjemmesiden af Søren med en lille tekst. Her henvises til dette skriv om Friskolens SFO.

8. Movia v/Karin
Det er ikke muligt at lave en gratis skoleordning med Movia til friskolen. Vi skal derfor have kontakt til Movia mhp en fremtidig aftale med en god pris. Jacob tager kontakt til dem.

9. Forældremøde v/Karin
Det var gået rigtig godt til forældremødet med den kommende 0 klasse. Vi skal nu planlægge næste forældremøde for alle forældre. Dette aftales på næste bestyrelsesmøde d. 5 marts 2018. Her laves også en agenda for forældremødet.

10. Skolepenge v/Karin
August måneds skolepenge skal indbetales i april på bankkontoen. Mette laver et udkast til et skriv, som kan informeres videre til alle forældrene. Der skal fremgå, hvilken dato der er sidste frist på indbetalingen for at have en plads på friskolen.

11. Bankkonto v/ Karin
Der er oprettet en bankkonto, som kun modtager skolepenge

12. Elevtal v/Karin
Der er 121 børn skrevet op til friskolen. Der er 93 børn, der kan starte i friskolen til August 2018.

13. Lectio v/ Jaqueline
Tages på næste møde

14. Brainstorm til projektplan v/Lene
Tages på næste møde

15. Status fra støtteforeningen
Støtteforeningen har også haft bestyrelsesmøde dd, hvor der er kommet et nyt medlem, Jeppe Hedegaard Sørensen. Der er generelt meldt flere medlemmer ind i støtteforeningen, som løbende modtager støttepenge.  Støtteforeningen arbejder på promoveringen af sig selv. Dernæst er de interesseret i at få suppleanter til bestyrelsen, da der er flere af medlemmerne, der arbejder skiftehold og dermed har svært ved at deltage på alle møder.

Støtteforeningen har for 2 dage sendt deres første nyhedsbrev ud, hvilket fremover vil komme løbende.

Støtteforeningen er i gang med at arrangere en sommerfest som gerne skulle være d. 2 Juni 2018, samme dag som RUB’s (Røsnæs udvikling- og beboerforening) sommerfest. Støtteforeningen søger fonde/legater til at kunne arrangere dette.

Støtteforeningen arbejder videre med friskolens første lejrskole til efteråret.

Støtteforeningen arbejder videre med etableringen af udekøkken.