Personalet

Personalet

 

Find personalets email adresser og generelle kontaktoplysninger på denne side (klik).

Jakob Søborg

IMG_0101“Skoleleder, 41 år. Blev færdiguddannet som lærer i 2005 i Ollerup, DFL. Har opbygget mine erfaringer som lærer, praktiklærer, tillidsrepræsentant og leder, fra både friskoler og folkeskoler.Brænder for udeskolen, da jeg fra mange undervisningsforløb oplever, at det gavner den enkelte elevs faglige og sociale progression.

 

Er opvokset i det vestjyske med et lokalliv, der minder om det på Røsnæs. Har primært arbejdet på mindre skoler, da jeg finder det optimalt for alle, at organisationen er overskuelig. Er gift med Lone, og sammen har vi 2 børn, Emil på 13 og Lærke på 11.”

Ole Dahl

Ole 47

“Jeg hedder Ole Dahl og er født i 1971. Jeg bor i Trøjeløkkekvarteret i Kalundborg med kone og to børn. Jeg underviser i Matematik, Fysik/Kemi, Geografi, Biologi, Natur/Teknologi og har også undervist i Engelsk og Idræt. Jeg har været lærer i 9 år. Efter halvandet år på en folkeskole, blev jeg ansat på Nr. Asmindrup Friskole, som er en udeskole med fokus på bevægelse. Jeg har derfor meget erfaring med udeundervisning, og elsker at undervise på alternative måder, så stoffet bliver relevant, håndgribeligt og ikke mindst forståeligt for eleverne. Nr. Asmindrup Friskole startede op i 2010 med 54 elever, og er i dag ca. 175 elever, så jeg har allerede været med til at starte én friskole op.

 

Jeg er uddannet geolog med speciale i guld, og har været ”guldgraver” i Grønland i ca. 10 år. Jeg har kortlagt og været med til at starte både Nalunaq Guldminen og Seqi Olivinminen, og har arbejdet 5 år i Nalunaq Guldminen som minegeolog. I ni somre har jeg været med på ekspeditioner i Grønland med det formål at finde nye miner. Det var en fantastisk tid med en masse gode oplevelser. Bland andet har jeg fundet helt utroligt mange rubiner.”

Lene Dørup Olsen

lene“Jeg er 51 år.Jeg blev uddannet som pædagog i 1994 og har fortrinsvis arbejdet i Sfo. De sidste 7 år har jeg været på Røsnæs først 3 år i børnehaven, derefter 4 år i skole og Sfo. Jeg lægger stor vægt på, at børnene lærer at begå sig i fællesskabet. Sfo er et fristed hvor der skal være plads til alle og alle har ansvar for at fællesskabet fungerer.

 

Det er vigtigt for mig at alle børn føler sig hørt og accepteret. Jeg bruger meget tid på at guide børnene, så de selvstændigt bliver i stand til at løse konflikter på en god og konstruktiv måde.”

Sussi Møllmann Løgstrup

sussiJeg er 39 år, gift og har tre børn på 11, 13 og 15 år. Jeg er uddannet Bachelor i sundhed og ernæring (2013) med speciale i Sundhedsfremme, forebyggelse og formidling. I feb. 2017 blev jeg uddannet dansklærer (1.-6. klassetrin), og til september påbegynder jeg Natur og Teknologi som mit andet linjefag. Før jeg begyndte min karriere som lærer, har jeg arbejdet som SOSU-assistent i sundhedssektoren i 19 år. Min erfaring med at arbejde med mennesker, men mange forskellige forudsætninger, har derfor givet mig et bredt og rummeligt menneskesyn.

 

I undervisningssituationer lægger jeg vægt på struktur, variation og det at skabe et trygt læringsmiljø. Gensidig tillid og respekt er grundlaget for god trivsel, som sikre at eleverne får den bedst mulige indlæring. Ligeledes er tilpasning af kravet til den enkelte elev, både socialt og fagligt, ligeså relevant at fokusere på, for at eleven kan håndtere den givende situationen. Jeg har valgt at arbejde på en friskole, da max 18 elever pr. klasse, sikre bedre tid til hver enkelt elev, og ”Udeskolekonceptet” indbyder til læring gennem leg, bevægelse og sansning.”

Johannes Evald Ravn

Uddannet lærer fra Læreruddannelsen Århus med linjefagene Idræt, Geografi, Håndværk/Design og Natur/teknik. Jeg har som en del af mine studier læst friluftsliv i Sogndal og Bø i Norge, det har givet en solid faglig base til at støtte instruktørcertifikaterne i hhv. kano, klatring og kajak. Uddannelserne i Bø & Sogndal har givet mig gode pædagogiske forudsætninger for en bred undervisning i naturen, samt redskaber til vurdering af risici i forskelligartede naturtyper, situationer & grupper. Jeg er et kæmpe naturmenneske der elsker at rejse og udforske. Min fritid bruger jeg i naturen med blandt andet undervandjagt, kajak samt sankning og madlavning med sæsonens vilde planter og urter.

 

Ruth Thomassen

ruthHar 18 års undervisningserfaring med ansættelse i både privat- og folkeskole. Underviser primært og med stor glæde i dansk, billedkunst, historie og udeskole. Har i alle 18 år været klasselærer. Lægger vægt på tryghed, fællesskab, trivsel, ansvar og faglighed. Bestræber mig altid på at være anerkende, rolig, tydelig og tillidsskabende i forhold til eleverne.

Prioriterer et konstruktivt og åbent samarbejde med forældrene. Humor og latter er en vigtig ingrediens i mine timer. Jeg har gennem en lang årrække været både leder og kredsleder i Røsnæs FDF, hvor det forpligtende fællesskab og friluftslivet var omdrejningspunktet.

Jeg er pjattet med bøger, og ser frem til at få ansvaret for skolebiblioteket på Friskolen på Røsnæs.”

Vicky

Vicky“Jeg er en udadvendt og smilende person, der bor sammen med min mand og datter, på landet udenfor Kalundborg. Vi er aktive mennesker, der bruger meget tid udendørs og i naturen. Jeg har liniefagene dansk og historie. Af kompetencefag har jeg sprogfag, idræt og religion. Jeg brænder for at undervise og lægger stor vægt på det sociale og trivslen, hvilket jeg ser som en forudsætning for faglig udvikling.

 

Har ligeledes en diplomuddannelse i hesteassisteret terapi og samtaleterapi.”

 

Vibeke Dahl Andersen

“Jeg hDSC_1307edder Vibeke Dahl Andersen og er 49 år. Efter at have haft et økologisk hobbylandbrug med selvforsyning med min ex-mand i 16 år. Nu bor jeg i et rækkehus med en meget frodig spiselig have i Flakkebjerg syd for Slagelse, sammen med min datter Ida-Marie på 18 år, der går i 2. G i Høng. Jeg vil beskrive mig selv som dannet af grundtvigianismen, rundet af økologien, optaget af kulturhistorien (bl.a. som fritidsviking) og så brænder jeg for undervisning og formidling. Jeg er natur nørd og til langrend i de norske fjelde. Røsnæs er et af mine favoritsteder når jeg nørder fugle planter og geologi. I den lidt længere version har jeg undervist i mange forskellige sammenhænge som friskole- og efterskolelærer, produktionsskolelærer, STU, – og AVU-lærer på særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse for unge med særlige udfordringer (med efteruddannelse inden for specialområdet) og så har jeg leget med museumsformidling til skoleklasser især på Trelleborg.

 

Jeg blev uddannet folkeskolelærer i 2017 med linjefag i dansk, historie, natur/teknik og idræt og inden da som økologisk landmand og landbrugstekniker. Derudover underviser jeg i samfundsfag, biologi, geografi, friluftsliv og keramik og fører til eksamen i boglige fag. Sådan en god blanding af naturfag, og humanistiske fag, hvor vi arbejder med almendannelsen, det er lige mig, gerne med et kreative eller praktisk islæt. Jeg skal nok skåne jer for at stå i spidsen for musisk udfoldelse. Jeg er dog stærk tilhænger af, hver fugl synger med sit næb, så det kommer I nok til at lide under.

 

Jeg glæder mig rigtig meget til at være en del af Friskolen på Røsnæs. Især fordi jeg brænder ekstra meget for udeskole og grøn skole. Vi skal ud og lærer gennem oplevelse og ud og give hinanden oplevelser. For mig er det væsentligt at inddrage lokalområdet i undervisningen, og at eleverne kan føle sig værdifulde i en større sammenhæng og tænker bæredygtigt. Men først og fremmes glæder jeg mig til at gøde jorden for glade og hele børn med mod på livet i samarbejde med gode kollegaer, jer forældre og bestyrelse.”

Mie

IMG_4581(1)“Jeg er 40 år. Har mand og 3 børn og bor i Rørby. Jeg har 16 års erfaring som pædagog. Jeg har primært arbejdet i børnehaver, både som pædagog og som teamleder. Jeg har arbejdet på Røsnæs skole i de sidste 6 år, hvoraf de 4 år har været som børnehaveklasseleder.Det vigtigste for mig er at børnene får en så god og tryg start på skolelivet som muligt. Alle elever skal føle sig set og hørt hver dag. Grundstenen for mig er: Tryghed, fællesskab, ansvar, faglighed, leg og et godt og konstruktivt forældresamarbejde

Jeg ser mig selv som anerkendende, tydelig, omsorgsfuld og med en god portion humor i arbejdet med børnene. Jeg elsker den begejstring eleverne udviser når tingene lykkes for dem.”

Dorte Christensen

IMG_0510“Jeg hedder Dorte Christensen og er skolesekretær på Friskolen på Røsnæs. Jeg har de sidste 5 år været tilknyttet Røsnæs skole som sekretær, og glæder mig nu til at fortsætte  på Friskolen pr. 1.8.18.

Jeg er specielt glad for at få lov til at blive hos alle de børn jeg kender og jeg glæder mig også rigtig meget til at lære en masse nye børn og forældre at kende. Jeg selv er 59 år Elsker udeliv, skov og strand og campingferie i Danmark er min favorit disciplin, ligesom jeg nyder mine 3 daglige gåture med min Hund, i al slags vejr.  Jeg glæder mig til alt det nye og spændende vi alle på Friskolen på Røsnæs, skal igang med efter sommerferien. God sommer.”

Charlotte Hooge Børup

chrlotte“Jeg har undervist siden 2003 og blev færdig som lærer i 2005. Siden  2005 har jeg været klasselærer på Røsnæs Skole, og  i løbet af de 13 år har jeg undervist på alle klassetrin i mine linjefag som er dansk, (matematik), N/T, biologi, sløjd. Jeg er nok det man kalder en arbejdshest. Jeg er altid velforberedt, og jeg er meget grundig i min planlægning. Mine ambitioner på egne og elevernes vegne er høje. I 2007 blev jeg testvejleder. I 2009 tog jeg diplom i  læsevejlederuddannelsen. Jeg underviser i VAKS-kursus for skolens læsesvage elever. Jeg kan indstille og udrede for dysleksi.

 

Jeg er meget engageret i arbejdet med ’Det grønne Flag’ og sammen med en anden lærer har jeg sat ’Udeskole’ på skemaet fra 2008. Udeskolen er en anden pædagogisk tilgang til læring  og trivsel i det store uderum. Jeg er altid glad, imødekommende og samarbejdsvillig. Jeg er meget mødestabil.  Jeg er som regel på skolen, til jeg er færdig med min planlægning, og min forberedelse.

 

Jeg er gift med Olaf og har 2 voksne børn. I min fritid er jeg med i flere bestyrelser, og er involveret i Røsnæs udvikling på mange områder. Jeg glæder mig meget til at være en del af Friskolen på Røsnæs og jeg glæder mig til at videreudvikle den anerkendende pædagogik, tværfagligheden og den grønne profil som jeg har arbejdet med i mange år.”

Frank Barin

Portræt, Frank Barin“Det er let at blive nervøs når man skal prøve kræfter med et nyt sprog. Griner de andre hvis udtalen måske falder lidt ved siden af, eller hvad hvis man ikke kan huske de rigtige ord og går i stå? I sprogundervisningen er det vigtigste at prøve. Lyt, læs, skriv og tal alt det du kan komme til. Men det at tale i en forsamling kan virke ”farligt” for mange. Som engelsklærer har jeg derfor særligt fokus på undervisningsmiljøet hvor jeg søger at skabe et sikkert rum med tydelige rammer, værdisætning af elevernes indspark og plads til alle. Derfor skal der være klare regler for adfærd i undervisningen, et positivt miljø hvor eleven kan føle sig tryg, og en blandet mængde af aktiviteter for alle.

Men engelsk er meget mere end gloser, grammatik og udtale. Det engelske sprog giver eleverne mulighed for en bredere horisont og chancen for at besøge og opleve store dele af verdens natur og kultur, hvad enten udlængslen skulle trække mod Indien, Australien, USA, Sydafrika, New Zealand eller de Britiske Øer. Det engelske sprog har utrolig meget at byde på og åbner op for en verden af perspektiver.

Det er et fagområde jeg går til med en solid pædagogisk og faglig baggrund som både folkeskolelærer fra Århus Seminarium og som kandidat i engelsk fra Århus Universitet. Her har min særlige interesse desuden været ideen om medborgerskab og hvilke mennesker vi ønsker at danne og uddanne i vores skole? Skal det være ansvarlige medborgere som værner om miljøet og ikke kun ser de rettigheder som samfundet giver dem, men også de forpligtelser som følger med det at blive en aktiv del af fællesskabet? Der findes mange ideer om hvad medborgerskab er, men på Friskolen på Røsnæs har vi et godt bud.”

Susanne Sønder Andersen

sus

“Jeg er en glad og positiv person, der bor sammen med min mand i Ulstrup. Vi har 2 udeboende børn og bruger meget tid med hunden i naturen på Røsnæs.

Jeg blev uddannet som pædagog i 1986 og har været SFO leder på Røsnæs skole siden 2006.

Vores arbejde i SFO’en skal give børnene personlige og sociale kompetencer.  En empatisk, omsorgsfuld og anerkende tilgang er vigtig, da det giver børnene tryghed, fællesskab, ansvarlighed og venskaber. Fællesskabet og det særlige engagement er en naturlig del af SFO’en kultur.”

 

Helle Berit Sørensen

“Jeg er imødekommende, har et rummeligt menneskesyn og en god portion humor. Har bred pædagogisk erfaring fra bla.skole/sfo med handicappede,voksne psykisk/fysisk udviklingshæmmede,vuggestue og skovbørnehave. Og har tidligere været ansat knap 3 år i Røsnæs SFO.

Jeg står inde for den omsorgsfulde , empatiske og ikke mindst anerkendende tilgang der forventes til børnene i SFO’en. Er meget glad for udelivet og alt kreativt der kan skabes af naturmaterialer/genbrug mm.og særligt inspirationen som børnene giver. Jeg er 56 år gift, 4 børn hvoraf et er hjemmeboende og nu ét barnebarn.”