Bestyrelsesmøde 14. Maj 2018

Referat, skolebestyrelsesmøde 14. Maj 2018
Til stede: Karin, Ole, Jaqueline, Allan, Jakob, Lene, Maria, Trine, Anders, Jeanette
Fraværende: Christina, Tonny og Mette
Vi byder vores 2 nye bestyrelsesmedlemmer, Anders og Jeanette, velkommen. Vi laver en kort præsentationsrunde af alle bestyrelsesmedlemmerne. Karin fortæller, at vi har fået enormt meget positiv feedback på vores generalforsamling d. 24 April.
1.Konstituering
Bestyrelsen til Friskolen på Røsnæs konstitueres med følgende poster; Formand: Karin Næstformand: Lene Kasserer: Mette
Resterende medlemmer er: Ole, Allan, Jakob, Maria, Trine, Anders, Jeanette, Christina og Tonny
2. Godkendelse af referat og dagsorden
Dagsorden godkendes. Referatet fra sidste bestyrelsesmøde er godkendt og lagt op på Friskolens FB side og hjemmeside.
3. Status ansættelser v/Jakob
Vi mangler at få ansat 3 lærerer. Der er ansættelsessamtaler i disse dage, hvor der er indkaldt 9 til samtale.
4. Pavilloner v/ Allan
Allan informerer om de forskellige tilbud, han har indhentet. Derudover overvejer vi andre løsninger, som kan anvendes i opstartsfasen. Allan arbejder videre med dette.
5. Elev antal og skolepenge v/ Karin
Der er 135 børn tilmeldt, heraf 106 til skolestart.
6. Åbent hus v/Karin
D. 2 Juni 2018 er der sommerfest på Røsnæs. Her skal vi planlægge et åbent hus for Friskolen På Røsnæs, på nuværende Røsnæs skole. Her kan man få en rundvisning og få en snak om Friskolen.
7. It v/ Jakob
Jakob har haft en korrespondance til Nianet, som er klar til at levere vores internetforbindelse. Samtidig har Jakob kontakt til skoleplan mhp etablering af det.
8. Projektplan v/ Lene og Jaqueline
Denne tager vi næste gang.
9. Tøj v/ Maria
Vi skal bruge 3 klassesæt sportstrøjer, ialt 54 stk. Derudover vil vi gerne have nogle hættetrøjer med logo og navn, som forældrene kan købe til deres børn. Der er indhentet tilbud 3 forskellige steder. Dette arbejder Maria og Jeanette videre med.
10. Markedsføringsplan v/ Lene, Jaqueline og Maria
Vi vil gerne fange de lidt ældre børn, fra 5 klasse og opefter. Vi holder derfor en aventure dag på Røsnæs Lørdag d. 16 Juni fra 11-15. Lene, Jaqueline og Maria har udarbejdet en flyer, som vil blive delt ud med indbydelse til denne dag. Derudover bliver den lagt op på FB siden og hjemmesiden med uddybende information om eventen.