Bestyrelsesmøde 16. september 2017

Bestyrelsesmøde Friskolen på Røsnæs Lørdag d. 16 sep. 2017 – 10-15

Til stede: Karin, Trine, Christina, Maria, Lene, Mette, Tonny, Allan, Jaqueline Fraværende: Ole, Morten

1. Valg af ordstyrer
Christina

2. Tjek at referat fra sidst er på FB og hjemmeside
Der er lagt referat de 2 steder. Det er vigtigt at vi er synlige med, hvor langt vi er nået.

3. Status af ejendom v/ Karin
Der er gang i processen. Sagen skal komme på kommunalbestyrelsesmødet i d. 25 Oktober 2017. Vi indbyder til et forældremøde Torsdag d. 2 November kl 19-21 efter kommunalbestyrelsesmødet og Kalundborgmessen. Dette vil vi informere om på hjemmesiden og FB siden. Samtidig vil Karin kontakte Nordvestnyt vedr. Oplysning om Kalundborgmessen samt informationsmødet d 2 November.

4. Status af elevtal v/Karin
Der er 79, der har tilmeldt sig og yderligere13, der har tilkendegivet interesse.

5. Tilstandsrapport Allan Abkjærv/ Karin
Bygningerne på Røsnæs skole bliver tilstandsvurderet af Tømrer Allen Abkjær Torsdag d. 21 september. Morten fra støtteforeningen samt Tonny deltager i dette.

6. Forsikringer Willis v/ Karin
Vi skal have indhentet tilbud på forsikringer til skolen.
 Friskoleforeningen har en aftale med Willis mhp tilbud på forsikring. Vi afventer stadig svar fra Ole fra friskoleforeningen. Yderligere skal Mette og Tonny mødes med Dansk erhvervsforsikring Torsdag d 5 Oktober kl 12 vedr. Forsikring af skolen. Tonny og Mette sørger for begge kontakter.

7. Forventningsafstemning Støtteforening for friskolen på Røsnæs v/ Karin
Støtteforeningen har oprettet et CVR nummer. De er igang med at skaffe mobile-pay nummer, men dette tager 2 mdr, hvorfor de ikke har mobilepay nummer til messen. På messen vil de anvende RUB’s mobile-pay nummer.
 Støtteforeningen har lige straks hjemmesiden op at køre.
 Vi aftaler et nyt møde inden messen, således at vi har vores aftaler på plads. Vi aftaler at have et kort møde Mandag d. 9 Oktober kl. 19, hvor vi samtidig forventningsafstemmer.

8. Erhvervsmessen 28+29 oktober v/Maria
Maria og Trine informerer om status og har mere klar til mødet med støtteforeningen

9. Ansættelser v/Lene
Der er 2 elementer i spil – skolelederen og lærerne/pædagoger
 Lene har skrevet til friskoleforeningen ift inspiration til jobopslag. Vi har fået etableret et ansættelsesudvalg.

10. Priser og åbningstider SFO v/Karin
Åbningstider: Man-Tors 6.15-17 og Fre 6.15-16
 Morgenpasning: 6.15-8.15
 Priser:
 Friskole (12 rater)
 1. Barn 1200 kr. 2. barn 850 kr. 3. barn 350 kr. Efterfølgende børn er gratis SFO (12 rater)
 1. Barn 775 kr. 2. barn 375 kr. 3. Barn 375 kr. Efterfølgende børn er gratis Morgen SFO: 150 kr pr. Barn

11. Indmeldelsesblanket og deposition
Helt fra start, har vi aftalt, at de børn, der går på Røsnæs skole nu, skal være sikret plads på Friskolen, hvis forældrene ønsker det. Vi aftaler, at vi skriver en mail til forældrene med en tilmeldingsfrist d 1 Oktober 2017 til friskolen. Dermed er man er sikret en plads. Tonny har lavet en skabelon til indmeldelsesblanket. På denne mangler der en rubrik i forhold til, hvis børnene er plejebørn. Der laves en yderligere blanket, hvis barnet er plejebarn. Tilmelding med blanket med Depositum skal ske inden d. 1 april + 1 måneds skolepenge. Der vil være samtaler med de nyopskrevne elever.Vi skal have indmeldelsesblanketter med på messen.

12. Praktiske opgaver/ projektplan v/ Lene og Tonny
Tonny har udarbejdet en liste over praktiske opgaver.

13. Forretningsorden v/ Ole
Ole er her ikke, så denne kommer på næste bestyrelsesmøde.

14. Buskort v/ Trine
Trine kontakter Movia ift buskort, hvad det koster til og fra friskolen og hvordan der søges om det.

Evt.
 Musiklærer: Vi stiler efter at ansætte en lærer med musik som linjefag. Såfremt en linjefagslærer ikke findes, ønsker vi fortsat at købe musikundervisning hos musisk skole. Lejrskole/rystesammen aktivitet: Den første lejrskole skal lægge som et agenda på et af de kommende bestyrelsesmøder.

Datoer:
 Støtteforeningen/skolebestyrelsen: 9 Oktober kl. 19-21