Bestyrelsesmøde 23. januar 2018

Til stede: Mette, Lene, Christina, Karin, Trine, Jaqueline, Maria, Allan, Ole
Fraværende: Tonny, Morten

1.Godkendelse af referat fra d. 9 Januar 2018
Jacqueline skriver referat fra sidste møde rent og sørger for det bliver lagt op på hjemmeside og facebookside.

2. Godkendelse af Dagsorden
Godkendt.

3. Nyt vedr. skoleleder v/Lene
Der har været samtaler med flere kandidater til stillingen som skoleleder. Vi starter anden runde samtaler Mandag d. 29 Januar 2018, hvor der vil være en personlighedstest, og der vil blive forelagt en case.

4. Nyt vedr. Personale v/Lene
Lene, Ole og Christina havde samtale med nogle rigtig spændende kandidater til lærerstaben i sidste uge. Dette er noget, der arbejdes videre på.

5. Bygninger v/Karin
Karin har løbende kontakt med kommunen mhp at få styr på de sidste detaljer.

6. Erhvervsrådet v/ Karin
Vi har valgt at melde os ud af erhvervsrådet ved udgangen af 2018.

7. 2. Rate UVM v/Karin
Karin har sendt vedtægterne til UVM, og 2. rate, som er på 10.000 kr., betales inden d. 1. feb. 2018.

8. 2. klasse samt øvrigt “opfyld” v/Karin
Der er på nuværende tidspunkt skrevet 120 elever op på friskolen, heraf kan 96 starte til skolestart i august 2018. Lige nu er der skrevet 2 elever op til den kommende 2. klasse. Vi skal fremadrettet arbejde på at få flere elever til denne klasse.

9. Vedligeholdelsesplan/ Varme
Støtteforeningen mødes Søndag d. 28/1 kl 11 på skolen og går den igennem i forhold til at udarbejde en vedligeholdelsesplan for skolen. Allan fra skolebestyrelsen deltager.

10. Forældremøde d. 30 Januar kl. 16-17.30 v/ Karin
Onsdag d. 24/1 afholdes et formøde til planlægning af forældremødet. Mandag d. 30 Januar afholdes der et forældremøde for de kommende børn og forældre til 0 klasse.

11. Lejrskole
Støtteforeningen er igang med at planlægge Friskolens lejrskole, som vil foregå d 19-21 September 2018.

12. Første skoledag
Der er første skoledag Mandag d. 13 August 2018. Vi er gået i gang med at tænke over, hvordan denne dag skal forløbe. Der er ikke tvivl om, at det skal være en festdag.

13. Lectio v/ Jaqueline
Jaqueline har undersøgt lectio nærmere. Flere friskoler og privatskoler benytter allerede Lectio. Jaqueline har fået en prøvepakke med log-in, som vi kan afprøve og se om dette er et program, vi ønsker. Jaqueline vil undersøge lovgivningen omkring lectio. Derudover undersøger Ole, hvordan office 365 (som benyttes af folkeskolen) fungerer samt, hvad det koster.

14. Skriv vedr. SFO v/Karin
SFO personalet har udarbejdes et lille skriv til hjemmesiden, hvor der står lidt om, hvad der foregår i skolens SFO. Maria sørger for at renskrive dette og få det lagt op.

15. Liste fra mødet med personalet
Det nuværende personale på skolen, som fortsætter på friskolen, har udarbejdet en liste over ting, de gerne vil have vi skal undersøge og arbejde med. Denne liste vil vi arbejde videre med.

16. Evt.
Mette undersøger hos friskoleforeningen, hvilket kurser, der kunne være relevante for leder, sekretær, bestyrelse mv. Herunder fx budgethåndtering.

Næste møde er d 22/2 2018 kl 17-21