Bestyrelsesmøde 5. marts 2018

Skolebestyrelsesmøde 5/3 2018

Til stede: Karin, Jaqueline, Allan, Mette, Trine, Maria, Ole, Christina, Jakob, Lene
Fraværende: Tonny, Morten

1.Godkendelse af referat og dagsorden Dette er godkendt. Maria får Søren til at lægge referatet op fra sidste gang på hjemmeside og FB side.

2. Status ansættelser og kontrakter v/Karin og Lene Jakob har talt med friskoleforeningen vedr. kontrakter til det personale, der allerede er ansat. Jakob laver en aftale med det personale på Røsnæs Skole, som gerne vil fortsætte på Friskolen, vedr. underskrivning af kontrakter.

3. Status bygninger v/Karin og Lene Karin er i løbende dialog med Betina Buch Larsen fra kommunen.

Allan har indhentet priser for pavilloner – Et tilbud er på 320.000 ekskl. moms for 85 m2 pavillon inkl. toiletter. Der skal som udgangspunkt være 50 m2 lokale til 18 børn i en klasse. Allan prøver at indhente flere tilbud til næste bestyrelsesmøde – med udgangspunkt i leje kontra køb samt opsætning. Vi skal bruge 2 pavilloner til 3 klasser og et fællesrum.

4. Ferieplan og opstart SFO/ Karin Vi skal have lavet et skriv til at lægge op på hjemmesiden, hvori der står, hvornår SFO og skole opstarter. Vores mål er at : – SFO starter op d.  1 August 2018 – Friskolen starter d. 13 August 2018 Dette skrives ind i det informationsbrev, der lægges op på hjemmesiden vedr. skolepenge. Mette arbejder videre med det skriv.

Jakob vil undersøge lidt omkring ferieplanen til næste bestyrelsesmøde.

5. SFO Skriv v/Christina Christina har kontaktet SFO’en. Der er nu aftalt, at de vil tage nogle billeder fra dagligdagen i SFO’en, således at der kan lægges lidt skriv og billeder op på hjemmesiden og FB siden. Christina arbejder videre med det.

6. Movia v/ Jakob
Jakob har haft kontakt med Movia vedr. busordning. Alle buskort blir fra 2020 lavet til rejsekort. Vi mangler at få en pris på, hvor meget et skolebuskort vil koste pr. elev på Friskolen på Røsnæs. Dette undersøger Jaqueline til næste møde.

7. Skolepenge v/ Mette Mette tilføjer i det skriv, hun har lavet, at der vil komme et informationsbrev vedr SFO penge, der indbetales i August. Derudover informerer hun også her om, hvornår SFO’ens opstart samt friskolens opstart.

8. EDB-brugsen og Lectio v/ Jaqueline og Jakob Jaqueline har kigget på forskellige platforme og fået priser på dem; Lectio, Skoleplan, EDB-brugsen, VIGO. Der laves en arbejdsgruppe, som undersøger dette nærmere, som er: Jakob, Jaqueline, Allan og Søren

Jakob har af skoleplan fået nogle adgangskoder til en demo-plan igennem skoleplan, så vi kan undersøge det nærmere. Dernæst skal vi undersøge, hvilken internetforbindelse vi ønsker. Skoleplan kan levere det, men vi skal vide prisen.

9. Brainstorm til projektplan v/ Lene og Jaqueline Jaqueline og Lene har tidligere startet en projektplan op med TO DO liste mv, som kan revideres løbende. Projektplanen er lagt ind i vores dropbox og denne gennemgås.

10. Elevtal og 2. klasse v/ Karin Der er lige nu skrevet 122 elever op, hvoraf 94 elever kan starte til August 2018. Vi mangler stadig elever til den kommende 2. klasse. Vi skal derfor ud og promovere for denne klasse. 11. Forældremøde v/Karin Vi lægger det kommende forældremøde på samme aften som generalforsamlingsmødet her i foråret. Karin undersøger det til næste gang.

12. Markedsføring v/ Lene Vi skal promovere Jakob noget mere samt det resterende personale, der er ansat.  Dernæst skal vi ud i nogle medier og fortælle om Friskolen og vore kommende 2. klasse. Vi skal lave et markedsføringsudvalg, som står for promoveringen. Søren, Lene, Jaqueline, Maria

Kommende møder: Tirsdag d.  27 marts kl. 17-21 Tirsdag d. 10 April kl. 18-21 – faglig snak Mandag d. 14 Maj kl. 17-21