Bestyrelsesmøde d. 21/9 2022 kl. 17-19

Til stede: Jonas (JV), Nils (NB), Cathriona (CC), Nanna, Freja, Anders, Christina

Fraværende: Tonny, Philip, Maria, Nina

1. Nyt fra skole/SFO/klub v/ JV og NB

Det går godt – almindelig skolehverdag, hvor vi har fundet os til rette. Projektuge/emneuge aktuelt, hvor børnene hygger sig. Forældremøde i sidste uge, som også var en positiv oplevelse.

1. Åbent hus og Børnenes dag v/ Nanna, Maria og CC

JV har talt med nogle forældre, der vil komme til Åbent hus (det samme gælder Freja), og der kommer også en journalist kl. 12.

Husk i fremtiden at få disse åbne arrangementer i Røsnyt-kalenderen og golfklubben.

1. Pædagogiske dage v/ JV og CC

To forældre har meldt sig til at passe børn i SFO. Klubben kan sandsynligvis også holde åben. Der er tre gode og spændende oplægsholdere der er booket, og de er stort set uden udgift.

1. Kvartalsregnskab v/ JV

Overskud, men fordi der er færre elever, skal vi sende 172.000kr. tilbage til Undervisningsministeriet i december. Dvs. et samlet minus på 58.000kr. Hvis vi kan få lov til at afskrive fysiklokalet, kan vi lade være med at belaste regnskabet med 135.000kr. (det kan give et lille overskud på 77.000kr.). Dertil kommer de øgede udgifter til vand, varme og el på ca. 140.000kr. og andre omkostninger, og det vil give et forventet underskud på 120.000kr. for hele 2022.

1. Budget 2023 v/ JV

Der er nedgang i børnetallet. Til sommer er der 17 elever, der går ud af 9. klasse, og der er 7 børn, der er skrevet op til 0. klasse. Der skal altså spares væsentligt ultimo 2022 og hele 2023 for ikke at få underskud. Forskellige sparemuligheder gennemgås. Bestyrelsen har reflekteret over situationen og forskellige scenarier (dette som lukket punkt).

1. Børnehave v/ JV, Maria, Philip og CC

Der har været møde med bankmanden, som var positivt stemt. Der er i dag sendt drift- og likviditetsbudget til ham. Børnehaven forventes at kunne give overskud hen over en periode på 2-3 år. Der mangler ibrugtagningstilladelse, som ligger hos kommunen der skal vurdere, om vi kan tage udgangspunkt i den gamle tilladelse, fra der tidligere var børnehave i samme lokaler.

1. Nordea-fonden v/ Nanna og CC

Ansøgningsfrist d. 30/9. Der søges to forskellige puljer til hhv. bålhytte og tarzanbane rundt langs træerne. Friluftrådet er også søgt til bålhytte tidligere i september.

Eventuelt

• Bus Regionerne skal spare på transportområdet: Måske skal vi være på forkant, så de ikke vil spare på busruterne ud til friskolen?
  • Åbningstider i uge 42 og 7: To forældre har spurgt om pasning i uge 42 – derfor holdes SFO’en lukket. De seneste år har SFO’en ikke haft de nødvendige tilmeldingerne i efterårs- og vinterferie, og bestyrelsen overvejer derfor at kræfterne aktuelt bliver brugt i, og at uge 7 derfor også er lukket.