Bestyrelsesmøde På Friskolen på Røsnæs d. 19 Jan. 2022 kl. 17-19

Til stede: Cathriona, Katrine, Maria Schacht, Anders (via zoom)

Fraværende: Maria Neslo, Tonny, Christina, Nanna, Nina (bestyrelsen er ramt af corona), Mads

Til efterretning

1.Underskrivning af referater v/ Maria
Referat fra sidste bestyrelsesmøde underskrives næste gang pga manglende deltagelse.

2. Nyt fra skolen og SFO v/ Cathriona

• –  Der er kommet nye gårdvagt rutiner.
  • –  Fagdagen er blevet rykket til 31/1 2022 og 11/2 2022, fra kl. 8.10-13.15 begge dage.
  • –  Skolen er tilmeldt en affaldsindsamlingsdag d. 1 april. Dette gælder 0-7 klasse fra kl.10-13.15. RUB giver et tilskud, til klassekassen, til den klasse, der har været mest effektive.
  • –  Falck kommer fast Mandag og Onsdag kl. 8 – der er kommet en god struktur. ogrytme.
  • –  Der er 6 elever der er kommet med i DM i fagene, herunder faget tysk. Der er finaled. 1 februar 2022, hvor vinderen får 5000 kr.
  • –  Lærerne har et ønske om en ugentlig udeskoledag fremadrettet – en hel samlet dag.
  • –  Lærerne har et ønske om, at eleverne har egen computer med fra 4. klasse. Dettetages op på et bestyrelsesmøde i foråret, så nuværende 3. klasse kan varsles.
  • –  Vi har fået første oversigt over årsregnskabet, hvor det ud til at vi kommer ud med etoverskud på omkring 200.000 kr.
  • –  Der er snart gamer aften i SFO’en med spisning, som både både børn og personaleglæder sig.
  • –  På intra kommer der en ønskeseddel, med redigeringsmulighed, fra lærerne. Dennevil alle forældre få adgang til.

3. Evaluering af Terminsprøver v./Katrine
    Der har været terminsprøver, som gik rigtig fint. Der er nogle små justeringer, der vil være på plads til sommerens eksamen.

Vi siger 1000 tak for de frivillige vagter, der har været her til terminsprøverne. Der er indkøbt chokolade til dem.

4. Marketing v/ Maria
    Vi afventer ny skoleleder mhp ny strategi.

5. Fonde v/ Kathrine
    Katrine er i gang med at rette en fondsansøgning til fysiklokalet, hvor vi søger om 75.000 kr. til dataopsamling, gas og udsugning. Skolen har fået ca. 60.000 kr. i private donationer indtil nu.

Fremadrettet er planen at søge:

• –  Friluftsrådet – om fondsmidler til lejrskole. Sidste frist er 1. marts.
  • –  Sparekassen – om fondsmidler til fysiklokalet. Sidste frist er 25 februar.
  • –  Undersøge om at Ansøge om en pulje til computere til de elever, der ikke harmulighed for at have en computer med.

6. Forsikringsgennemgang – hvornår sidst v/ Katrine Udsættes til næste

7. Anbefaling til Vibeke v/ Cathriona
    Den er sendt og modtaget. Vibeke var glad for den.

8. Skemaer v/ Cathriona og Maria
    Der har været små justeringer ift skema. Der opleves tilfredshed hos både lærere og elever.

9. “julefrokost” d. 21 Januar m. lærerne v/ Catriona Denne er rykket til 4 marts 2022 pga corona.

10. Opfølgning og tak til seniorholdet v/ Katrine
    Bestyrelsen er yderst taknemmelig for seniorholdets indsat for skolen og der planlægges en tak til dem begge.

11. Sikring af nedlukning af skolen ifm ferier mm. v/Katrine
    Fremadrettet er der behov for en tjekliste til nedlukning af skolen, pavilloner og udekøkken i forbindelse med ferie. Dette laves i samarbejde med pedellen.

12. Jonas’ første dag – planlægning af denne v/Catriona
    På dagens lærermøde har de planlagt Jonas’ første skoledag. Der vil være flag Alle, morgensamling i skolegården med 2 sange og en leg. 6 klasse laver bannere og der vil være en velkomstgave.

13. Lukket punkt

14. Lukket punkt

Til beslutning

Intet på dagsorden på dette bestyrelsesmøde.

15. EVT
    På dagens lærermøde har lærerne fortalt, at de gerne vil deltage på bestyrelsesmøde i en form for turnus ordning. Dette synes bestyrelsen er rigtig fint.