Indmeldelse og venteliste til Naturbørnehave og Friskole

Kontakt skolens kontor ved indmeldelse og opskrivning på venteliste til Skole og Naturbørnehave på tlf. 59 56 00 99

Klassekvotienten på Friskolen på Røsnæs er fleksibel og tilpasses de enkelte klasser. Vurderingen af antal børn i de enkelte klasser foretages af skolelederen i samarbejde med lærerkollegiet, da nogle klasser kan rumme flere elever end andre. Der tilstræbes et optag på 18 børn, men ved særlige tilfælde og samlæsning kan der forekomme flere elever. Naturbørnehaven kan have 25 børn.

Indmeldelse

Der afholdes et kombineret besøg og samtale for nye familier, der ønsker deres barn på friskolen eller i Naturbørnehaven. Skolelederen afholder dette møde. Samtalen holdes for at sikre, at barnet, familien og skolen og Naturbørnehaven har afstemt forventningerne til det gensidige samarbejde.I skolen har barnet undervisningen i klassen/gruppen i 3 til 4 dage, og på baggrund af både barnets og skolens oplevelser, tages beslutning om endelig start.

Venteliste

Hvis en familie ønsker at indmelde sit barn og den pågældende klasse/Naturbørnehave eller til minium er fyldt, kan familien skrives på en venteliste, hvis familien ønsker det. Ventelisten er ikke prioriteret, og det er skolelederen, som ud fra de eksisterende årgange danner en samlet vurdering ud fra nedenstående kriterier:

• Den enkelte årgang eller faglige, sociale og personlige kompetencer.
  • Fordeling mellem kønnene (der tilstræbes ligelig fordeling, så frem det er muligt)
  • Skolen som helhed og Naturbørnehaven under økonomiske hensyn.

Udmeldelse

Forældre kan melde deres barn ud af NaturBørnehaven og skolen til udløb af en kalendermåned med en måneds varsel. Udmeldelsen skal ske skriftligt til kontoret på Friskolen på Røsnæs.

Skolen kan opsige børn på baggrund af manglende samarbejde og restance på forældrebetaling. I tilfælde af grov overtrædelse af Naturbørnehaven og skolens værdier og regler kan bortvisning af barnet ske fra dag til dag.

Indmeldelsesgebyr

Se her på hjemmesiden under takster.

Indmeldelsesblanket og samtykkeerklæringer kan hentes her

Samtykke til indhentning af oplysninger fra vuggestue eller børnehave

Samtykke til indhentning af oplysninger fra skole

Samtykke til foto, sociale- og lokale medier, kørsel mv.

Indmeldelsesblanket for Naturbørnehave og Friskole