Bestyrelsesmøde 21. november 2017

Dagsorden:

1. Fastsættelse af mødedatoer
Onsdag d 29 November kl. 17 – byrådsmøde på kommunen
– Medlemmerne i skolebestyrelsen for Friskolen på Røsnæs afventer kommunalbestyrelsens behandling af salget på Røsnæs skole. Punktet på kommunalbestyrelsens dagsorden er lukket. Så vi har ikke mulighed for at deltage, men vi har udarbejdet en businesscase, som forvaltningen har indarbejdet i sagsbehandlingen.

Mandag d. 4 December kl. 17-21 – bestyrelsesmøde
Her indbydes bestyrelsen fra Støtteforeningen også fra kl. 19-21

Tirsdag d. 9 Januar kl. 19-21 – bestyrelsesmøde

2. Messen
Messen var en succes og positiv – vi fik talt med en masse forskellige mennesker. Vi fik tilkendegivelser fra flere, der fortalte, at de følger os.

3. Elevtal
Der bliver løbende skrevet børn op til Friskolen.
*Der er tilmeldt 106 børn på nuværende tidspunkt, hvoraf de 88 kan starte til sommeren 2018.
*Der er kommet en tilmelding til den kommende 2. Klasse, den årgang, som ikke har eksisteret i dette skoleår 2017/2018. Vi arbejder på at få flere til denne årgang.

Der er 15 til den kommende 0 klasse i sommeren 2018.

4. Orienteringsmødet d. 2 November 2017
Orienteringsmødet gik rigtig godt. Der var en stor del “nye” forældre med, som endnu ikke har børn på Røsnæs skole, men har skrevet børn op på Friskolen. Der har været rigtig gode tilbagemeldinger.

5. Julemarked på Dyrehøj
Bestyrelsen for støtteforeningen vil have en stand sammen med RUB (Røsnæs udvikling- og beboerforening) på julemarkedet på Dyrehøj d. 25+26 November.

5. Nuværende personale
Der har været møde med personalet på Røsnæs skole. Det har været nogle rigtig gode samtaler.
Vi arbejder videre med samtaler og evt. Samtaler.
*mette prøver at finde et eksempel på en forhåndskontrakt, således at vi sikre hinanden.

* Der er 3 ud af de 8 lærere, der har fået tilbudt andet job i kommunen. Torsdag d. 23 November er der bestyrelsesmøde for Røsnæs skole, hvor der vil være nærmere information omkring dette. Vi vil høre nærmere om hvem, det drejer sig om samt hvornår de skal starte. Kommunen er interesseret i at lave en så blid overgang som muligt. Vi snakker i aften om, at vi som bestyrelse for friskolen vil stille som krav, at vi vil være dem, der ansætter eventuelle nye lærerer.

6. Stillingsopslag skoleleder
Der er udarbejdet et forslag til et stillingsopslag. Denne gennemgås.