Bestyrelsesmøde 27. marts 2018

Referat af bestyrelsesmøde 27. marts kl. 17-21

Tilstede: Trine, Ole, Mette, Allan, Jakob, Karin, Jaqueline og Christina.
Afbud fra: Maria, Lene og Tonny.

1. Godkendelse af referat og dagsorden
Referatet blev godkendt

2. Underskrive indmeldelse i Dansk Friskoleforening v/Karin
Vi kan få nogle indkøbsaftaler, hvis vi melder os ind i Dansk Friskoleforening. Vi vil gerne  melde os ind. De har i øvrigt også hjulpet os rigtig meget i vores opstartsfase. Vi mangler  underskrifter fra Maria og Lene.

3. IT v/Jakob og Jacqueline
Jakob vil gerne have at vi siger ”go” til at bruge EDB brugsen og Skoleplan (det gjorde vi).  Vi skal også have vores bibliotek registreret. Johannes kan evt. arbejde med Skoleplan,  så han også bliver administrator på det. Jakob vil gerne have lavet en aftale med Michael  ang. hvornår han kan komme i gang med at lave ting til friskolen. Og hvordan man bedste  muligt kan bruge uge 27. Vi skal også have fundet en måde, at få overført de  personfølsomme oplysninger på, hvis man kan det. Allan kontakter Fibia for at få en pris  på internet/server. Vi skal også have fundet ud af hvor meget hardware, vi har på skolen.

4. Ferieplan v/Jakob
Jakob har et forslag til ferieplan og åbningstider (vedr. SFO).
Åbningstider: 06:15-08:15 og 12:50-17:00. (fredag 16:00)
Ferie:

Skole

SFO

Vinterferie

Påske

Lukket de tre dage op til påske og i helligdagene

Åben de tre dage op til påske/lukket i helligdagene.

St. Bededag

Kr. himmelfart

Lukket torsdag og fredag

Pinsen

Grundlovsdag

Sommerferien

Lukket uge 28/29/30

Efterårsferie

Jul og nytår

Lukket mellem jul og nytår

Åbent inklusiv sidste hverdag op til jul. Lukket mellem jul og nytår.

5. Overnatning lejrskole v/Jakob
Skal hele personalet overnatte? Det kan sagtens lade sig gøre, men det betyder også  noget for lærernes timer. Vi er enige om, at vi rigtig gerne vil have den her tur, så den  holder vi fast i.

6. Skolepenge ved strejke v/Jakob
Hvis vi nu løber ind i en strejke, når vi er blevet friskole, hvad så med skolepengene? Vi  skal forsat betale skolepenge også ved en strejke.

7. Movia v/ Jacqueline
Der er ikke noget nyt fra Movia. Ole kan komme med nogle præcise procedure ang.  befordring.

8. Grønne flag v/Karin
Hvordan får vi lov til at beholde Det Grønne Flag, når vi bliver friskole? Jakob undersøger  det. Vi vil gerne have en fane, der hedder ”Det Grønne Flag” på vores hjemmeside.

9. Madordning v/Karin
Hvordan skal det fungere i praksis? Der kan være mange udfordringer i det, men måske  skal vi bare kaste os ud i det og prøve det og derefter evaluere det. Vi prøver fra  sommerferien til efterårsferien og så evaluerer vi.

10. Pavilloner v/Allan
Allan får svar på pavilloner i morgen, men det koster nok omkring 600.000 at eje dem. Vi  ved ikke, hvad det koster at leje dem.

11. Tilsynsførende v/Karin
Karin har fundet en liste med forskellige mennesker, man kan vælge som tilsynsførende.  Hvordan skal vi vælge en tilsynsførende? Christina kontakter Ole fra Friskole Foreningen.

12. Revisor v/Karin
Vi skal have valgt en revisor til Friskolen. Karin undersøger forskellige muligheder.  Revisoren skal godkendes af generalforsamlingen.

13. SFO-skriv v/Christina
Billeder fra SFOen er sendt til Søren Hybel. Maria sender ham skriv om SFO elektronisk.  Søren sætter det op på hjemmesiden.

14. Godkendelse af bygninger fra brandmyndigheder v/Karin
Vi skal have en godkendelse af bygningerne fra brandmyndighederne; kan vi evt. få en fra  Michael? Godkendelse er vigtig i forhold til at få lov til at drive friskole fra  Undervisningsministeriet. Allan kontakter Michael og hører ang. brandmyndighederne.

15. Projektplan v/Lene og Jacqueline
Vi taler en masse om bygningerne. Hvordan kan vi udnytte lokalet i forlængelse af  billedkunstlokalet. Allan og Joakim undersøger, hvad det koster at lave indgang til lokalet.  Allan og Joakim præsenterede en idé til en pedelordning, den vil vi gerne gå videre med.  Konklusion: Alle skal opdatere deres egne opgaver i planen.

16. PR v/Lene og Jacqueline
Lene og Jaqueline har holdt møde og talt om, hvordan vi får fat i de ældre børn  (udskolingen). Oplevelsesdag med Johannes (evt.), som kan arbejde med at arrangere  det, når han bliver ansat i maj. Adventure/Friluftsliv kan evt. være et linjefag. Johannes  kunne evt. lave en dag for de børn, der går på skolen nu, hvor de tager billeder og  optager film, der kan bruges til reklame for skolen på de sociale medier. e har også talt om bogmærker, flyers (foldere) og bannere. Skilte på skolen har de også talt om. Og evt. hættetrøjer med navn til børnene.

17. Generalforsamling v/Karin
Vi skal have lavet en plan for generalforsamlingen. Der skal være en årsberetning, et  regnskab, valg af bestyrelse, tilmeldinger, Jakob skal præsentere sig selv, SFO og alt  personale skal præsenteres. Støtteforeningen holder generalforsamling lige efter  skolebestyrelsens generalforsamling. Alle bedes lægge hovedet i blød angående punkter  til generalforsamlingen. Karin, Allan, Mette og Trine er på valg.

18. Evt.
Børneattester, det tager Jakob sig af.
Støtteforeningen har også mødtes i dag. De har blandt andet talt om, om forældre til børn  på skolen skal være medlem af støtteforeningen.
Støtteforeningen har søgt ”Liv i Kalundborg” og fået penge til et arrangement for børn.  Det kommer til at foregå på Røsnæs 2/6.