Bestyrelsesmøde Friskolen På Røsnæs d. 19 nov. 2020

Til stede: Karin, Tonny, Lene, Maria, Catriona, Christina, Mads, Tanja, Katrine, Vibeke, Anders, Vicky

1-3 Lukket Punkt
Uden medarbejderrepræsentant.

4. Underskrivning af referater
Referat fra sidste bestyrelsesmøde underskrives. Maria sender referatet til Vibeke, som sørger for at dette lægges op på hjemmesiden.

5. Nyt fra skolen

Eleverne fra 8 og 9 klasse har nu fået udleveret deres evaluering mapper.

6 klasse har fået nye møbler, som kan reguleres ift højde mv.

Der er nu lagt tag på skuret og der er indhentet tilbud på et redskabsskur.

D. 27/11 er der klippe klistre dag på hele skolen.

Lærer Christian har desværre opsagt sin stilling. Der er ansat en ny lærer.

Olav har haft sidste dag og der er startet en ny som pedel, Martin.

Der har været samtale ift ny rengøringsmedarbejder.

Der har været trivselsundersøgelse blandt børnene.

Der har været fagdag, hvor der har været om kroppen, udeskoledag og valg.

SFO’en har haft Halloween, som er foregået udenfor pga Corona. Der er også andre arrangementer planlagt den kommende tid som der vil komme nærmere information om.

6. Kvartalsregnskab
Vibeke fremlægger kvartalsregnskabet indtil udgangen af Oktober og gennemgår det for bestyrelsen. Regnskabet ser fornuftigt ud.

7. Elevfravær
Der er lavet et skriv, hvor lovligt og ulovligt fravær er beskrevet samt hvad friskoleloven siger. Det er meget vigtigt, at fravær meldes via kontaktbogen. Vibeke vil lige sørge for, at denne besked kommer ud til alle forældre.

8. Tilbagemelding fra personalet på ordensregler, konsekvenser og profil Vedr. Ordensregler og konsekvenser: Personalet har godkendt dette.

Vedr. Profil: Der er få rettelser fra personalet, som godkendes og bliver rettet i profilen.

9. Værdier
Arbejdsgruppen vedr. Værdier har haft møde og beskrevet skolens værdier, Nysgerrighed, Ambitiøs og Livsduelig. Dette gennemgås for resten af bestyrelsen.

10. Takster pr. 01.01.2121
Der er informeret ud til alle forældre, at der er sket en ændring i skolen og sfo’ens takster.

Vibeke gennemgår ændringerne for bestyrelsen og sammenligningen med de resterende friskoler i kommunen.

11. Markedsføring
Udvalget lægger et oplæg til næste bestyrelsesmøde

12. Forretningsorden
Dette tages op på næste bestyrelsesmøde

13. Ekstraordinær generalforsamling
Pga af Corona kan vi ikke lave en ekstraordinær generalforsamling, Tonny undersøger om der kan indkaldes via teams.

14. EVT
Der skal udarbejdes et nyhedsbrev som skal ud til forældrene. Marketing Udvalget laver dette skriv.

15. Lukket Punkt