Bestyrelsesmøde Friskolen på Røsnæs den 13. december 2023

Til stede: Nanna, Nina, Morten, Christina, Cathriona, Freja, Anders, Jonas, Nils, Shawn.

Fraværende: Jeppe, Christoffer, Maria

Ordstyrer: Cathriona. Referent: Cathriona

1. Underskrivning referater:
    1. Referater fra sidste bestyrelsesmøde underskrives.

1. Nyt fra Skole, SFO og klub v/ NB og JV

Det går godt. Lucia i dag – klassisk og moderne version. Der er øveprøver i januar, som der går noget energi med i udskolingen. Der er juleuger nu her, og der er et forløb på tre dage på tværs af klasserne i næste uge op til jul. Der har været flere klubarrangementer, og der er klubaften igen på fredag.

Der er nu 98 elever.

Mogens er fyldt 80 år, og han blev glad for gaven.

1. Elevrådet v/ Shawn

Der er blevet talt om mobbepolitik. Dertil har de talt om, hvad der kan forbedres på skolen. Eleverne er meget tilfredse, men de synes, der mangler et nyt spejl i drenge. Det sørger Martin for bliver sat op (Cathriona kommer med det).

Elevrådet er også blevet spurgt til trivselsspørgsmålene (UMV), hvor eleverne havde forslag og fik ændret nogle af spørgsmålene, inden de blev givet til alle skolens elever.

1. Mobbepolitik og kostpolitik v/JV

Elevrådet har nu svaret på spørgsmål om mobning. Nils og Jonas tager det med til personalet, hvor den nuværende mobbepolitik bliver revideret. Derefter kommer det i bestyrelsen. Det er OK, det tager tid, så længe der arbejdes med det. Når mobbepolitikken er færdig, startes på kostpolitikken.

1. Udeområdet – arbejdsgruppe v/ Morten og co.

Ikke så meget nyt. De arbejder videre. Det ser ikke ud til at være noget til hinder for, at bålhytten kan blive godkendt i kommunen.

1. Støtteforening (rykket, så Shawn deltager)

Klassekasser er måske lidt outdated. Derfor kunne Støtteforeningen måske give det, der er brug for i stedet.

Kigger på legeting til børnehaven.

1. Viggo vs. Intra (rykket, så Shawn deltager)

Anders har testet det, og der er meget færre funktioner, som gør det nemt at anvende.

Nanna er bekymret for, om der kan downloades app til Android. Nanna undersøger det.

Det tages nu op med personalet.

1. Børnehave v/ JV og CC

Anders har stolene stående derhjemme. Lille forsinkelse i forhold til planen. Vi mangler gulv, hæve-sænkebord, møbler, ansættelse, hegnslåger og male færdig.

Vi arbejder på en bedre finansiering af skolen.

1. Fondsudvalget v/ NJ og CC

Vi har modtaget 500.000 kr. til frikøb af pavillonerne fra Bent O. Jørgensens fond!

1. Pædagogisk dag v/ CC og co.
  • Frokost (Freja og Nina)
  • Kahoot (Anders og Cathriona)
  • Suzanne Crawfurd kl. 14-16
  • Workshop
  • Aftensmad (Freja og Nina)
  • Julefrokost

1. Friplads-ansøgning (lukket punkt) v/ CC

1. Ny tilsynsførende v/ JV og CC

Jonas kommer med to forslag: Astrid Hestbech og Søren Erhard Hansen. Jonas spørger Søren.

1. Budget 2024

Jonas gennemgår udkastet til budgettet. Der er lidt flere børn til næste år – også i SFO. Der er nogle spørgsmål til bl.a. børnehave og den investering, der har været i forbindelse med etablering.

Ingen punkter.