Bestyrelsesmøde Friskolen på Røsnæs den 17. januar 2024

Til stede: Freja, Cathriona, Morten, Niels, Jonas, Shawn, Christina (Ole-AMR på besøg)

Fraværende: Maria, Christoffer, Jeppe, Nanna, Nina, Anders

Ordstyrer Cathriona. Referent Christina

1. Underskrivning referater:
    1. Referater fra sidste bestyrelsesmøde underskrives.

1. Nyt fra Skole, SFO og klub v/ NB og JV
    1. Lang ferie, godt i gang igen efter ferien, en del sygdom og fravær efter ferien blandt elever.
    2. Der har været terminsprøver efter ferien.
    3. Lokalaftale: Der er lavet en lokaleaftale med en indlagt lønstigning til personalet. Det lokale tillæg er fuldt med tiden. Lokalaftalen gælder for 2024.

1. Elevrådet v/ Shawn:
    1. Der har været ét møde i elevrådet i det nye år, hvor de talte om punkterne fra sidste gang.
    2. Derudover havde de fokus på UMV. Der blev aftalt det videre forløb med præsentation i bestyrelse og blandt lærerne og pædagoger og så skabelsen af en konkret handleplan i forhold til UMVen.
    3. Spejlet er på vej til drengene i omklædningen.

1. UMV v/ OD:
    1. Ole gennemgår den nye UMV, som skal laves hvert tredje år. Der er valgt 4 UMR-repræsentanter blandt eleverne, som var med til at udforme spørgsmålene. Skemaet blev sendt ud til alle. Der kom 94 svar ud af 99 mulige.
    2. Resultatet er meget, meget flot, se resultatet på hjemmesiden snarest.
    3. Resultaterne blev gennemgået af Ole.
    4. Der skal laves en handleplan i forhold til de indsatsområder, som bestyrelsen, lærerne og elevrådet, synes der er. Vi lægger op til, at handleplanen kommer til at tage udgangspunkt i større elevinddragelse.

1. Club Røs – høringssvar v/ JV:
    1. Elevrådsrepræsentanten synes, at det kunne være fint, at man kan bruge de faciliteter, som er tilknyttet Club Røs.
    2. Det ville være godt at have en kontrakt, så man ved, at man kan bruge det hele skoleåret.
    3. Det vil være et plus for skolen, hvis centret indeholder atletik faciliteter.
    4. Vi forholder os også kritisk til trafikforholdene.
    5. Vi genbesøger vores gamle høringssvar og sammenfatter et nyt.

1. Udeområdet – arbejdsgruppe v/ Morten og Co.:
    1. Morten informerer om bålhytte og viser tegninger af hytten.
    2. Alle synes det er rigtig flot.
    3. Det sendes nu til Kalundborg Kommune og Friluftsrådet for endelig godkendelse.

1. Børnehave v/ JV og CC:
    1. Arbejdet omkring brand er sendt til godkendelse af rådgivere, og bliver sendt til kommunen i næste uge. Derefter har kommunen 3 uger til ibrugtagningstilladelse gives.
    2. I forhold til køreplanen er vi forsinket ca. tre uger.
    3. Vi har skrevet en dispensationsansøgning om at få lov til at drive børnehave sammen med Friskolen.

1. Fondsudvalget v/ NJ og CC:
    1. Støtteforeningen er i gang med at lave en fonds-ansøgning om penge til en legeplads til børnehaven.

1. Nyt fra støtteforeningen v/FL:
    1. Er i gang med at søge penge til malerarbejde i børnehaven.
    2. Støtteforeningen vil gerne sponsorere noget til klubbens og SFOens fastelavnsfest.

1. Pædagogisk dag v/ CC og Co.:
    1. Programmet for dagen er klar.

1. Viggo vs. Intra – opfølgning v/ JV (og Anders):
    1. Er udsat til næste gang.

1. Ny tilsynsførende – opfølgning? v/ JV og CC:
    1. Jonas har kontaktet en ny tilsynsførende.

1. Eventuelt: