Bestyrelsesmøde Friskolen på Røsnæs den 21. juni 2023 kl. 17 til 19

Til stede: Nina, Nanna, Freja, Anders, Jeppe, Nils, Christoffer og Jonas

Fraværende: Cathriona, Christina, Maria, Morten, Malene og Elias (Elevrådet)

Ordstyrer Freja. Referent Jonas

1. Underskrivning referater:
    1. Referater fra sidste bestyrelsesmøde underskrives.
  2. Nyt fra Skole, SFO og klub v/ NB og JV:
    1. Kort beskrivelse af skoles nuværende aktiviteter, samt at der er en god og positiv stemning på skolen. Vi har afholdt gode afgangsprøver på skolen, og vi er godt i gang med at planlægge det kommende skoleår.
  3. Elevrådet v/ Elias:
    1. Afbud
  4. Support til bogholderi/skolepenge/refusioner, herunder PBS starter med opkrævning fra 1. august:
    1. Vi håber, at det kommer til at køre med PBS og bogholder-support fra Revisorgården ved behov, og via flexjobber på 6 timer. Vedr. PBS: Det er bestyrelsen enige i, at vi beder om et gebyr på ved manglende tilmelding til PBS, da vi også vil blive opkrævet dette fra PBS. Vi håber, at alle forældre tilmelder sig sammen med betaling af den første opkrævning. JV skriver selvfølgeligt også ud om dette via intra.
  5. Status på økonomi og elevantal:
    1. Det ser bedre ud mht. balancen mellem indtægter og ressourceforbrug til medarbejdere. Vi regner med at børnehavens kassekredit åbnes på fredag. Så vi kan komme videre med etableringen.
    2. Elevtallet er nu 97 nu – hurra! Og vi har en god tilgang og interesse til især de små klasser, dejligt!
  6. Kalender godkendt hos personalet, kort gennemgang:
    1. Arbejdsweekend i efteråret og denne placering kigger vi på til mødet i august. Måske bliver flyttet til et godt sted eventuelt kun på én dag? Vi har også sat Forældre Forkælelsesdag på til den 6. eller. 13. juni 2024, og dette valg tager vi også op til august-mødet.
  7. Fagfordeling er næsten færdig:
    1. Vi bruger 4 lektioner mere end nu har inde i lærerressourcen, så helt i ”0” har vi ikke fået det til at gå op.
    2. Vi mangler dog lærer til idræt i udskoling, evt. inkl. prøvefag i 9. kl. I alt ca. 4 lektioner.
  8. Børnehave, hvor er vi nu og lokaler:
    1. Vi afventer revideret tilbud fra Stark. på ombygning i forhold til vores byggetilladelse, hovedsageligt døre der skal udskiftes til branddøre.
    2. Lovpligtigt brandsikring, så er det ok for bestyrelsen, at vi tager tilbuddet fra Eiland på godt 85.000,- plus moms.
  9. Tyveri og opsætning af kamera?
    1. Vi vil gerne vente med kamera-opsætning, og eventuelt chipning af TV-apparater, der er en billig løsning.
  10. Pasning for 4. Klasse, henvendelse om muligheder mht. dette fra forælder i 4. Klasse:
    1. Vi opdaterer på hjemmeside mv., at vi ikke har pasning for børn i klubalderen, og vi fortsætter med at SFOen informerer forældre om dette, når vi nærmer os ferier, ligeledes hjælper SFOen også gerne med koordinerende legeaftaler mellem 4. klasses forældre.
  11. Nyt fra støtteforeningen v/Freja:
    1. Det går godt i støtteforeningen, og der er stor aktivitet i støtteforeningen. Sidste arrangement var Forældre Forkælelsesfesten, som var en kæmpe succes!
  12. Nedsættelse af udvalg:
    1. Nedsættelse af udvalg til arbejdsdag v/?? (det er Christina, der står på den, men I kan bare tage den, hvis det er?). Udsætte til august, hvor vi ser på dette, også set i forhold til om der skal være én arbejdsweekend i efteråret.
    2. Udvalg til børnenes dag v/Nanna og v/Freja som medlem af støtteforeningen vil også gerne med i udvalget til denne dag.
  • Værdier/visioner/pædagogik v/Freja. Dette kommer vi tilbage til august, og med en anden vinkel og gerne med noget pædagogisk visionært, som samler os på de pædagogiske dage.
  1. Fondsudvalget v/ NJ og CC:
    1. Udsat til august.
  2. Kommunikation mellem forældre og skole:
    1. Udsættes til august.
  3. Tak for dette skoleår og god sommer til alle!
  4. Eventuelt: